livjdr

I Love You - Stewart Mac

       今天情人节,突然翻到以前的歌曲。歌词简单却贴近他生活的真实,带着史蒂麦可温柔而沧桑的声音缓缓而出 像是在讲故事 讲他自己的爱情经历 坎坷中却带着回忆的温存,当然还有那份纯真的执着与坚韧。爱情来了时,有的时候可以改变一个人的忧伤,性格甚至是命运,借助于爱情的力量可以催人上进,可当一切成为回忆时,只有你自己可以舔舐自己的伤口,将伤痛转化为成长所付出的代价,去经历,去青涩,去成熟……

歌词 《I Love You》 Stewart Mac

there was once a broken man 曾经有个心碎的男人 

who walked a lonely road 孤独得走在路上

and gave up all his dream放弃所有梦想

i was once this broken man我曾经就是这样一个心碎的男人

who staring into the sun站在阳光下

and just refused to see 却只是拒绝正视它

i was lost among the clouds that wouldn't fade我曾经迷失在无法消散的云雾中

i was looking for an answer我不断的寻找答案

i was searching but i didn't take the time寻找着却错过了时机

iwas down and out and feeling so afiaid一度的失落潦倒并且感到害怕

i love you 我爱你

the way that you turned me round你让我转变的方式 

and chased away my blues 让我远离心中的忧伤

i love you我爱你

the way that you changed my word你改变了我的世界

when i'm with you当我和你在一起的时候

love may come and love may go爱也许会来临会离去

but now it's here to stay但此刻它正在这里逗留

forever and a day with you和你相伴的一天 将定格成永恒

and when i see you smile 当我看到你的微笑

i fall into your eyes我陷入你双眸的温柔 

don't ever fade away永远不要消逝

i needs you here to make the dark clouds drift wawy我需要你为我驱散乌云

and to make the mornings bright again 让清晨再次沐浴在明媚的阳光中

i'm right here for you 我在这儿等你 

and there's nothing more to say不需要任何的言语

i am just happy that you're mine you've stayed我很欣喜你是属于我的

i love you 我爱你

the way that you changed my word你改变了我的世界

and chased away my blues 让我远离心中的忧伤

i love you 我爱你

yes i do是我 我真的爱你

the way that you changed my word你改变了我的世界

when i'm with you当我和你在一起的时候

it doesn't matter we're far 不管我们相隔多么遥远

and where we're going我们将去向何方

as long as you're with me all the way 只要一路有你陪伴 

and the nights are no longer lonely夜晚不再孤单

and wake up now to find a brighter day现在就醒来去寻找更美好的未来

i love you我爱你 

yes i do是我 我真的爱你

the way that you changed my word你改变了我的世界

and chased away my blues 让我远离心中的忧伤

i love you我爱你

yes i do是我 我真的爱你

the way that you changed my word你改变了我的世界 

when i'm with you当我和你在一起的时候



评论

热度(1)