livjdr

Supersonic - Oasis

Supersonic 是英伦摇滚乐队oasis发行的首支单曲,由主音吉他手Noel Gallagher 创作。这首歌也出现在他们94年8月发行的首张专辑Definitely Maybe 中。在2009年9月1日 音乐游戏 Rock Band 作为一个live版本出现。
B面歌曲 是 take me away ,I will believe (live) 和 Culmbia(white label Demo)

歌词

  Supersonic 快感超音速
I need to be myself 我要保持自我
I can't be no one else 才不要像别人一样
I'm feeling supersonic 我感觉无比爽朗
Give me gin and tonic 给我倒杯烈酒
You can have it all but how much do you want it? 全喝了都不知道够不够
You make me laugh 你让我放声大笑
Give me your autograph 告诉我你的大名
Can I ride with you in your BMW 用你的BMW载我兜一圈? 
You can sail with me in my yellow submarine 或者用我的黄色潜艇带你游一把
You need to find out 你要自己琢磨
'Cos no one's gonna tell you what I'm on about 因为没人告诉你我所言为何 
You need to find a way for what you want to say 你要好好想想自己该怎么说
But before tomorrow 但必须在今天
'Cos my friend said he'd take you home 因为我的朋友说他会带你回家 
He sits in a corner all alone 他独自一人坐在角落
He lives under a waterfall 他隐居在瀑布下 
No body can see him 藏得很深
No body can ever hear him call 毫无声息
You need to be yourself 你要特立独行
You can't be no one else 才不要像别人一样
I know a girl called Elsa 我认识个叫做Elsa的女孩(Elsa是Oasis乐队成员音响师Dave Scott 养的一只狗) 
She's into Alka Seltzer 她正疯狂迷恋健胃消食片(Alka Seltzer 为健胃消食片品牌)
She sniffs it through a cane on a supersonic train 她在超音速火车上对这玩意闻个不停 
She made me laugh 她让我捧腹
I got her autograph 她还给过我签名
She done it with a doctor on a helicopter 还尝试在直升机上跟医生做爱
She's sniffin in a tissue 现在又对着大志报上一条花边新闻
Sellin' the Big Issue 嗅个不停
And She finds out 她终于明白
no one's gonna tell her what I'm on about 没有人要告诉她我所言为何 
You need to find a way for what she wants to say 你得想办法听懂她要讲什麼 
But before tomorrow 但得在今天
'Cos my friend said he'd take you home 因为我的朋友说他会带你回家
He sits in a corner all alone 他独自一个人坐在角落 
He lives under a waterfall 他住在瀑布底下 
No body can see him 藏得很深
No body can ever hear him call 谁也不曾听到他的呼喊


评论